Bestelgemak voor wijnen uit het hogere segment
De ervaren retailers achter het kleine en onafhankelijke Bosman Wijnkopers waren toe aan een moderniseringsslag. Ik mocht daartoe hun gevestigde winkel vertalen naar een B2C-webshop met specialistische UX.
De opdracht
Een webshop voor de thuisbezorging van wijn aan de consument. De hooggewaardeerde winkelbeleving aan de sjieke Haagse Frederik Hendriklaan moest je blijven voelen in de online shopervaring. Er was daarom behoefte aan een partij die naast IT- en communicatie-kennis ook affiniteit met gastronomie en wijnen had, om de nieuwe winkelidentiteit online vorm te geven. Ik mocht de klus klaren.
De klant
Het Haagse Bosman Wijnkopers voorziet consument en horeca van biologische wijnen uit het middensegment en daarboven. Onder leiding van de charismatische wijnveteraan Nico McGough keren de flessen van Bosman Wijnkopers regelmatig terug in de lijstjes, onder andere in die van Harold Hamersma en Nicolaas Klei.