Verhoogd vertrouwen van privacy opinieonderzoeken
Marktonderzoeksbureau No Ties B.V. werkt met privacygevoelige data, waarvan de integriteit continu moet worden bewaakt. Via audits van broncode en systemen maakte ik hun diensten nog veiliger.
De opdracht
Om de privacy van de respondentengegevens te kunnen blijven garanderen, werd mij gevraagd om diverse broncode en het serverpark onder de loep te nemen. Met nepaanvallen testte ik de dienst en ook adviseerde ik bij een veilige ontwikkelstrategie. Tevens beveiligde ik de servers o.a. via versteviging van de kern van het besturingssysteem, iets wat van 2003-2010 nog niet zo vanzelfsprekend was.
De klant
Opiniepeiler en marktonderzoeksbureau No Ties B.V. uit Monnickendam analyseert het sentiment van groepen mensen in Nederland. In opdracht van willekeurige bedrijven, maar ook in langdurige samenwerkingen met bijv. Maurice de Hond. No Ties stond aan de wieg van de Nederlandse realtime verkiezingspeilingen op televisie.